Week 5 en 6 - Reisverslag uit Souillac, Frankrijk van Anne Vos - WaarBenJij.nu Week 5 en 6 - Reisverslag uit Souillac, Frankrijk van Anne Vos - WaarBenJij.nu

Week 5 en 6

Blijf op de hoogte en volg Anne

30 Juni 2019 | Frankrijk, Souillac

Bonjour !!!
Deze week mogen we een extra ding erbij doen we mogen in bon appetit werken. Bon appetit is de snackbar hier op het vakantiepark. We mogen daar friet en snacks bakken en verkopen. Het is erg leuk werk we kunnen lekkere frietjes bakken en gezellig met de mensen praten. Dit doen we nu elke avond.

De rest van de week hebben we nog buiten gewerkt hebben we overal weer onkruid geplukt zodat het er weer netjes uit ziet voor als er gasten komen. Gelukkig kunnen we deze week alles nog doen want volgende week wordt er veel regen voorspelt ☹.
Donderdag hebben we heel Bon Appetit schoongemaakt want er moest vet veranderd worden en dat ging een beetje mis en was het vet lang de Jerrycan gelopen op de grond dus was het super glad. Dus daar moest wat aan gedaan worden we moesten met speciaal product de grond gaan schrobben om het vet eraf te krijgen. Dat was een heel gedoe! Maar uiteindelijk was het wel gelukt en was het niet meer glad maar mooi schoon. Vrijdag zijn we gaan shoppen in Brive dat was erg leuk en gezellig en heb ik mijn eerste croque-monsieur (dat is een Franse tosti) en het was echt superlekker!!

Deze week hebben we veel s ’ochtends in het restaurant gewerkt want het is erg regenachtig dus als er mensen s ’avonds komen eten dan lopen ze met vieze schoenen naar binnen en word de vloer vies. Dus dan s ‘ochtends moeten wij het weer netjes maken door de vloer te stofzuigen en daarna dweilen. Ook moeten we alle tafels klaar maken zodat mensen er s ‘avonds weer kunnen eten. We moeten dan placemats neerleggen en bestek pakketjes maken en dan neerleggen. De bar moet ook schoon gemaakt worden dus dat doen we ook elke dag dan gaan we overal met een doekje overheen en wassen we alle glazen die er staan. Dat is veel werk maar daarna glanzen de glazen weer mooi! En gelukkig hoeft dat ook niet zo vaak gedaan te worden. Dit doen we tot 13:00 en dan zijn we de middag vrij want we moeten s ‘avonds in Bon Appetit werken en in het restaurant tot half 10 dus dan is het wel fijn om de middag vrij te krijgen.

Zondags zijn we gaan kanoën op de Dordogne dat was echt heel leuk in het begin was het nog een beetje uitzoeken hoe het nou allemaal precies werkte maar toen we het een maal door hadden ging het helemaal goed. We zijn ook niet omgevallen dus dat vond ik wel erg knap van ons! Na het kanoën zijn we wat gaan eten en daarna zijn we nog naar quercyland geweest en hebben we daar gezwommen en lekker in de zon gelegen.